torsdag 29 januari 2009

Världens sötaste

Min finaste, underbaraste lilla... hemlighet.
Jag har gått en halv graviditet utan att skriva ett ord om det som helt uppfyllt mig sen jag fick beskedet den femtonde oktober. Jag har av olika skäl inte velat gå ut med det under ett tidigt stadium men det har varit svårt att undvika. På TV4 vet inte många om det än. Vida klänningar kan dölja det mesta, men magen växer och det blir allt svårare att försöka att inte låtsas om det själv när barnet börjat röra på sig och kan sparka som bara den medan jag sitter och försöker fokusera på Guantanamo-bilder i redigeringen...
Nu är jag i vecka 20 + 3 dagar och det börjar synas rejält att jag är gravid. Haha, fick hem två jättekassar med mammakläder till låns av syrran igår, och blev överraskad över hur snyggt man faktiskt kan klä sig ändå! Lite kompletteringar behövs dock.
Jag har just varit hos barnmorskan som blev riktigt orolig när jag berättade om hur stressigt det kan vara en kväll i redigeringen på TV4. Och hur minskar jag ned på den stressen??? Enligt Yvonne (min barnmorska) måste man ta det lugnare som gravid. Annars kan det hända saker längre fram och då kan man inte göra något!!!!! HJÄLP! Jag har fel jobb... Men det måste lösa sig...
En sak är i alla fall säker; Jag är lyckligare än någonsin och älskar vårt lilla barn! Så jag hoppas allt går bra. 14 juni är beräknad födsel. Det kan lika väl bli på min födelsedag.
Kram!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men grattis IDA, helt underbart!!!! Jag fick en liten son den 7/10, det är det bästa som finns! KRAM Anna Alverhag

Unknown sa...

Tack! Och grattis själv!

Ja, jag längtar efter denna lilla bebis så jag går åt... redan!

Anonym sa...

Spännande är det och efterlängtad är den lilla kotten, säger en som snart blir trebarnsmormor.

Anonym sa...

Grattis! Helt underbar resa du kommer få vara med om

alo99 sa...

Grattis...

Unknown sa...

Tack!