söndag 11 januari 2009

Tunga äventyr på Plattan...

Gårdagen, ja... den blev hård så att säga!
Jag fick slänga i mig halva min matlåda innan jag ens blivit hungrig för att sedan kasta mig in i bilden och dra ner på stan, till Sergels Torg och en jättedemonstration mot kriget i Gaza. Det svåraste för mig var att hitta en parkering inte så långt ifrån, med tanke på att jag skulle bära den ca 30 kg tunga utrustningen själv. Bara det är en stress... Jag åkte in i garaget upp till Gallerian och gick upp sämsta möjliga uppgång... Längst bort. Insåg att jag inte skulle klara att gå den långa vägen till Sergels Torg så jag körde ut igen... och runt... in från ett annat håll... men insåg att det ändå skulle bli för långt att gå. Så det slutade med att jag ställde mig där övriga demonstrationsbevakare parkerat (fast man inte får), utanför Kulturhuset. Enligt den HÄR artikeln var det 12 000 demonstranter!!! Kolla länken vet ja, för jag är med på bild! Haha, ser hemsk ut där men det kan inte hjälpas... fipplar med kameran!
Där stod jag alltså, i massan som runt om mig skrek slagord som "Sluta döda våra barn!". De hemskare plakaten bestod av dockor nedstänkta med röd färg. Hua...
Efter ett tag kom reportern och vi trängde oss fram genom folket samtidigt som alla började röra sig i vår riktning för att snart fortsätta till Israeliska ambassaden. Jag var så illa tvungen att springa in på toaletten på Kulturhuset och kissa innan jag skulle dra vidare mot ambassaden själv, vilket blev helt omöjligt. Trafikstockning totalt, så jag kom dit för sent och fick vända. Vi hade dock en frilansare på plats där, så bilder fanns.
Väl tillbaka på redaktionen hann jag pausa liiite innan vi skulle åka ut och göra en intervju med Mona Sahlin i Immanuelkyrkan där hon talat mot våldet.
Vi kom tillbaka till TV4 strax före sex, så jag sprang in en sväng innan jag tog bilen hem.
Sen låg jag i soffan som ett miffo hela kvällen... Fick pizza av Tias, hejade på Team Hanna (HEJA BOLLNÄÄÄS!!!) i Körslaget och grät till filmen World Trade Center innan jag kröp ner i sängen och somnade.
Jag vaknade med träningsverk i armarna imorse. Hoppas hoppas att det blir en lugnare dag idag... 10.30-20... Första timmen har inget hänt...

Inga kommentarer: