lördag 3 januari 2009

Uppsalalördag och mobilkrångel!

Efter promenad, mellandagsshopping och gott fika tog Ankis med oss in i Uppsala Konserthus så vi skulle få se på utsikten.
Min lilla Sonykamera gjorde det bästa den kunde för att dokumentera det vi såg. Domkyrkan reser sig över staden...
... liksom slottet. Inga vidare bilder, men i verkligheten var det fint!Annars gillade jag de röda rulltrappora!
Sen åt vi god middag hos Ankis innan vi for hem till Solna, där vi fastnade bakom varsin dator... Fy...
En jobbig grej har hänt sen sist; Min mobiltelefon har dött!!! Jag stängde av den när jag skulle köra kranen i studion igår, och sen dess har den inte gått att starta! Var in på Telia idag och inte heller de kunde återuppväcka den. Jag, som länge funderat på att skaffa mig en dyr värsting - dvs en iPod, tänkte att ok jag slår till. Jag hade den nästan... Men köpet föll på att jag visst har nån bindningstid på Telia NU, som går ut 4 maj!!! Ok, det visste jag inte. - Och värre var att jag inte får köpa en iPhone pga det. Man måste alltså köpa den med ett nytt abonnemang, och får då inte ha mer än tre månaders bindningstid kvar sen förr, trots att man är bunden till Telia, vilket krävs för att man över huvud taget ska få sig en iPhone! Nej, om jag skulle köpa en iPhone idag måste jag köpa en med refill, och enbart telefonerna på 8 GB säljs med refill (Jag ska ha en 16 GB.)! Sjukt. Jag har ringt med Telia i alla år, och med risk för att låta som en käring; Så det här är tacken, det?!!!Jag tog en ny profilbid till Facebook idag (vill va fin där med, fåfäng som jag är), rätt ok, va?!
Natti natti!!!

Inga kommentarer: