torsdag 15 januari 2009

Hägrar och Bond

Hej på er! Det bidde Råstasjön idag med, inte riktigt lika soligt... och mer väsen av trafik än ljuvt fågelkvitter... och så blåste det sviiinkallt!!! MEN det stod ca 40 st hägrar på nära håll och häckade, och de är ju så HÄFTIGA!!! Varje gång jag ser dem måste jag stanna och fascineras (även om jag känner mig dum när folk går förbi och jag står där å spionerar i buskarna). Hägrarna ser ut ungefär som detektiver i skumma 40-talsfilmer, med svarta rockar, höjda axlar och en hatt ner över ögonen för att se anonyma ut. Men de stirrar på en. Misstänksamt. Det märks att de har världens koll!
Haha, nu ska jag in till stan och fixa biobiljetter så jag och Tias kan äta i lugn och ro innan filmen börjar! Jag skäms för att erkänna att vi först NUUU ska se Bond, Quantum of Solace... Vi är i senaste laget, men om jag inte jobbat så sent jämt hade vi sett den för länge sen och kanske gått på nån nyare film den här gången... om det inte var så att det går ÅR mellan våra biobesök!
See u!!!

Inga kommentarer: