fredag 23 januari 2009

Telefonkrånger å läsartapp men strålande fredagsglädje!

Mina telefonproblem keeps on kan man säga på ren svengerska...
2 januari: Sony Ericsson-telefon stendör och jag får i nöööd låna Tias gammeltelefon...
3 januari: Jag försöker köpa en iPhone men får inte förrän 4 februari... bara för att jag redan är bunden hos Telia!!! (Se inlägg: Uppsalalördag och mobilkrångel, 3 januari!)
8 januari: Tias telefon (som jag lånat) pajar... men jag har redan fått hem mammas telefon, som nöd-lån nr 2...
22 januari: Mammas telefon, som jag för övrigt tappat i golvet några gr så den gått i två-tre delar (på krogen for en del iväg så jag fick lethjälp av några stiliga karlar... och en gång for den i tu mitt i svängdörren i Solna centrum. Tur att ingen mer än jag befann sig där och då...) - nu är laddaren så glapp att jag plötsligt inte alls kan ladda telefonen! Hjälp! Och det är tio dagar kvar tills jag kan köpa min iPhone!
Mailade ut ett massutskick på jobbet nyss, och här är de gulliga må jag säga, för det tog bara nån minut så hade jag två laddare! En tillfällig problemlösning i alla fall... Ska upp till Trönö snart ju, så jag får väl kolla om pappa har nån gammal mobil över... för man köper ju inte gärna en ny laddare för tio dagars användning!

Förresten, where are you blog lovers???
Sedan min förra web-adress blev snodd vilket resulterade i tio dagars blogg-paus innan jag fick mig ett nytt domän... har jag förlorat mer än hälften av mina läsare!
Siffran har sjunkit från genomsnittligt 26-27 st läsare till i genomsnitt 13 st om dan!
Jag måste alltså ha haft fler okända läsare än vad jag trodde. Kul, men synd att de plötsligt försvann (ok, det var min blogg som försvann men ändå...). Kul dock att ni andra är kvar! ;-)
Jag har själv testat att söka min blogg via google, men det går nästan inte! En konstig grej är att även om jag nämnt något i ett blogginlägg nyligen så är risken (på google) större att ett gammalt inlägg (med fel länk) dyker upp än det nya!
Drygt...

Men nu är det fredag och jag ska vara glad, så det så!!!

Inga kommentarer: