fredag 23 januari 2009

Elände och njutning i en hemsk mix...

Samma taxichaffis idag! Jag har nog åkt med honom ca 10 ggr!
Nåväl, nu är man back to work igen. Klockan närmar sig fyra och jag har än så länge bara postat två jobb samt gjort en livespeak om Zimbabwe och koleran... Fy vad det är HEMSKT!!! Stackars folk!!!
Mig är det inte ett dugg synd om...
Jag var dessutom på en lååång ansiktsbehandling igår på Din Tid, Värtavägen. Jätteskööönt! (Förutom portömning och brynplockning... Det senare har jag bara gjort en gång på salong förut, och aldrig själv, faktiskt! Jag tycker att det är lite läskigt... Än värre att göra själv, när man inte har nån snits!) Jag låg där i två timmar och fick peeling med enzymer och allt möjligt bra i ansiktet, massage m.m. Somnade lite i slutet när jag blev lämnad med ansiktsmask och våta tussar på ögonen. Mmmmm.......
Åkte sen hem och sov lite till (efter att ha hämtat ut en hög bra böcker som jag beställt från Bokus, kul!). Tvättade... handlade... stekte pannkakor vilket tog en väldig tid eftersom jag hela tiden upptäckte alltmer att vår teflonstekpanna inte är en teflonpanna längre... Mycket smör behövdes. Måste köpa ny! Svårt dock att hitta en lika stor och lika bra. Sist köpte vi en röd, lite mindre på Ica, men det lossnade ju svarta flagor ur den på en gång, så den pensionerades!!! I-landsproblem verkligen... Hemst att hoppa mellan Zimbabwe och mina stekpannsbekymmer. Jag ber om ursäkt!
I eftermiddag tar jag tåget till Trönö för att fira Christers 60-årsdag. Kul! Tråkigt dock att Syster blir hemma pga sjuka söner och Tias blir hemma pga dåligt väglag. Jag får ha eget mys på tåget och mysa vidare med mamma sen!

Inga kommentarer: