tisdag 20 januari 2009

Obama

Idag är det en STOR dag!
Obama blir ny president i USA.
Jag och en reporter här på fyran satt och verkligen gottade oss åt bilderna på Bushs kartonger (och massor av stolar) som bars ut ur vita huset idag. Härligt att George Bush äntligen avgår och att efterträdaren är en svart man av folket.
Jag snackade med en kille (fotograf) på jobbet idag om Obama och han sa att hans första tanke när Obama vann valet var att han kommer att bli mördad. Eller så kommer det åtminståne att ske diverse mordförsök eller attentat mot honom. Jag är också orolig för det. Tänker på Martin Luther King och John F Kennedy. Jag tillade att Obama är för bra för att vara sann. "Eller också spelar han bara jävligt bra" fick jag till svar. Jag har tänkt på det med. Man kan ju inte veta. Men han har en ärlig uppsyn. Bush ser ju falsk ut rätt igenom! Och McCain hade exakt samma uppsyn som Bush; det beymrade vecket mellan ögonbrynen... som försöker säga "Jag vet att det är svårt... Jag vill hjääälpa er!" på nåt vis... innan de hugger.
Jag önskar av hela mitt hjärta att det går bra för Barack Obama!!! Och jag hoppas han gör det han måste göra.
Nu sjunger Aretha. Snart äntrar han scenen.
Det här är stort!!!

Inga kommentarer: