onsdag 7 januari 2009

Folkvimmel och snömys

Ja, gårdagen blev allmänt deppig... Vi har inte hunnit kolla med försäkringsbolag än, så hur hård smällen blir vet vi inte. Men jag har fått mycket tröst från nära och kära... Alla har tyckt synd om mig och ingen har sagt att jag är en klant... gulligt! Så det har gjort mig lite gladare.
Idag vimlar det av folk på TV4. Julhelgen den långa är över och folk är tillbaka på sina poster. Arbetsflödet är på uppgång och det är som en klassisk måndag, inte många fotouppdrag direkt på morgonen, men det rullar sakta igång och imorgon kommer det att vara fullt ös. Skönt tycker jag... som alltid får lite små-ångest av att känna att "alla är lediga utom jag".
Igår snöade det hela dan och idag skiner solen. Det är kallt, vitt och fint (för att vara i Storstan... stor del av snön blir ju skitig rätt fort). Hoppas hoppas att inte snön smälter bort i helgen, när det ska bli mildare väder... Jag som brukar hata allt vad vinter och snö heter har i år sörjt snöns frånvaro under mitt livs regnigaste december. Att nu dagarna blir ljusare i takt med att snön lyser upp får det nästan att lyckokittla lite i magen på mig! Hihi...

Inga kommentarer: