onsdag 1 juni 2011

Från Solna-stress till Trönö-lugn


Idag fick jag slita som en bäver för att jag och Saga skulle komma iväg till Sollentuna och möta Tias vid ett-två-tiden. Jag hade redigt ont i ischiasen efter gårdagens 12 000 steg så det var tungt! Och extra stressigt eftersom jag fick för mig att både tvätta och diska mitt i alltihop.
Jag och Saga såg två galna studentekipage passera när vi väntade på bussen. Hög musik och glada vinkande ungdomar. "Igen!" ropade Saga när de åkt förbi. Knas!! Vi tog bussen till Solna Station där vi fick vänta i ca tjugo minuter på tåget till Häggvik där Tias hämtade oss. Slutmålet var Trönö.


Saga ville bli buren, trött och go. Jag kände mig som en i familjen Taikon där vi kom med vår överfulla vagn.
Bilresan blev jobbig till en början, men när Saga somnat vid tre gick det lättare. Vi kom fram lagom till middag hos bästa mormor.


Efter en lång nattningsprocedur hann jag sitta nere vid vårt andra hus med mamma och Christer en stund... och sen gå ned till ån med Tias och leta bävern, utan resultat.


Nu finns det bara en sak att göra; lägga mig!!!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: