lördag 25 juni 2011

Somrigt och gott i Verkskär


Efter Öregrund och Coop grillade vi urgott, och Saga fick äta majskolv som hon älskar! Jag hade gjort en jordgubb- och rabarberpaj som stod i ugnen.


Ankis var på redigt tokhumör och drog med Anna och Ulf i knasiga armkroksgungningar. Vi skrattade gott där vi satt väl påklädda i kvällssolen. Det var inte supervarmt men rätt skönt ändå.


Och pajen blev perfekt!!


Saga var lite mammig efter att mer eller mindre ha varit ifrån sina föräldrar sen igår eftermiddag. Myyysigt var det! Hon fick sitta i mitt knä och äta paj. Sen nattade jag och Tias henne. Eller dvs när jag gick UT ur sovboden slappnade hon av och somnade.


Hemlighuset är ju bra sött må jag säga. Och en viktig punkt i tillvaron för en gravidis.


Jag gick en kort promenad med Erik, Ulf, Ankis och hundarna och kollade in Snäcksjön innan myggorna höll på att äta upp mig.


Sen har det blivit TV-tittande för hela slanten.


Vi såg ju Vi hade i alla fall tur med vädret 2 igen. Den har vi bara sett en gång förut och det var kvällen innan Saga föddes. Ljuva minnen!! Nu ska vi sova.

- Blogginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: