onsdag 8 juni 2011

Kakbak för älsklingen




Jag har delade känslor inför det här med att baka en massa kakor till ett kalas... Det är ju superkul att göra fina kakfat med allt möjligt som jag har bakat själv. Problemet är allt som blir över. Vi har en liten frys samt en obefintlig kaktradition i vår lilla familj, och det känns ju inte okej att plötsligt börja äta flera kakor om dagen bara för att jag har bakat en massa!


Kul är det dock när ens lilla dotter ÄLSKAR kakorna. Som idag när jag gjort ökensand och vi lyxade till det efter dagis.
"Meja kaka!!!" Det är som att få högsta betyg!



Vi satt ute på balkongen länge och myste. Jag sa till Saga upprepade gånger att sitta still men hon skulle prompt upp och hänga på bordet. Till slut gav jag upp. Kunde inte låta bli att skratta åt min lilla busfia!!


Efter mera bus, städning, god middag och lååång nattning bakade jag strassburgare.


Den fulaste kakan åt jag till kvällsfika. Äntligen svalt ute. Och sen har jag tagit en svalkande dusch. Vi har bytt i sängarna också och slopat alla täcken! Påslakan räcker gott och väl nu och fönstret får stå på glänt.
God Natt!

- Blogginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: