fredag 3 juni 2011

Lek, stoj och mys i Trönö

Idag har vi haft en riktig mysdag. -Med superbra start då jag efter att en pigg och glad unge väckt mig fått sms om att min lillebror fötts med kejsarsnitt, och att allt gått bra! Lycka!! <3 Saga älskar att hon här kan gå ut och leka bäst hon vill, och speciellt att hon får leka med mormor!
En riktig busfia är hon, vår Saga.


Och go så det förslår!
Sova ville hon dock inte en dag som denna vilket man ju kan förstå. Jag och mamma gick länge med henne i vagnen och först när vi sjöng Vyssan Lull tvåstämmigt i högan sky drog Saga ned mössan över ögonen och somnade.


Vi övriga torkade bord å stolar och gjorde gofika i trädgården.


Daniel tittade förbi och vi satt kvar länge. Mitt i alltihop hade jag fotokurs med mamma samtidigt som jag lekte modell med magen i vädret. Och så fick jag äntligen prata en sväng med pappa och få direktrapport från BB!




Det blev lite sen middag men grillraketen mamma köpt och Tias grillat smakade kanon liksom Christers hemgjorda potatissallad!


Saga var superlycklig då hon efter maten fick leka loss i lövhögarna medan morfar Christer krattade.


Först vid tiotiden kom hon i säng. Men det var det värt! Lek och stoj ute till nio och sen flams och tok med mamma innan nattningen. Livskvalité!!!
Många skratt har hon bjudit på idag vår lilla Saga, och jag älskar Sagas kluckande underbara skratt när hon leker, skojar och har kul.

Vi vuxna bjöd ner mormor och tog lite fika nere i köket innan även vi stupade i säng, nöjda och glada.

God Natt!

- Blogginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: