lördag 4 juni 2011

Sagakalas och möte med lillebror Olle!!!


Idag blev det storstädning på verandan i stormvindarna innan lunch och KALAS för älskade Saga som fyller två år på fredag. Nu skulle hon firas av Trönögänget och det bidde riktigt skoj.
Roliga presenter fick hon, så jordgubbarna vi dukat fram framstod plötsligt som helt ointressanta.


Av mormorsmor Ulla fick hon bland annat en massa leksaksmat, handväska och portmonnä, så hon kunde handla och bjuda på mat!


Sagas kära mormor hade gjort en goood rabarberpaj bland annat, så det var ett redigt kalas för alla vi gottegrisar!


Jag fick lite gos och Saga åt två Ballerina kladdkaka i mitt knä. Kladdigt och mysigt!


Den tryckande hettan avtog och det kom in smått kyliga vindar.


Saga rastade hunden hon fått av Daniel, Lena och Axel. Och det blev ingen middagsvila på hela dagen!! Detta resulterade i att Saga fick stanna hemma och nattas av mormor medan Jag och Tias åkte till pappa, Line, Hedda och vår nye lillebror Olle!!!


Det var en helt fantastisk upplevelse att få träffa min lillebror för första gången. Att pussa på hans varma fjuniga huvud och gosa med hans mjuka kinder.
Han sov länge i min famn innan farbror Åke fick ta över och hålla Olle för första gången.


Lilla söta Olle.


Fin fin lillebror.

- Blogginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: