måndag 13 juni 2011

Närbeläget parkmys


Idag gillade jag läget och nöjde mig med att gå ut till sandlådan mitt framför porten här nere när jag suktade efter frisk luft och kände att även Saga behövde komma ut. Det var enklast så, nu när Saga vagnvägrar samt vägrar hålla mig i handen. Helst vill hon bli buren och ett tag kunde jag ha henne på magen men det har börjat göra ont nu samtidigt som jag är trött och inte bör lyfta mer än nödvändigt.


Vi fick en härlig stund ute i alla fall. Massor med sandkakor blev det och de sandfyllda sandalerna åkte av. Saga sprang runt lycklig och barfota.


Hon gungade på lejonet och sprallade nåt väldigt.


Den trötta mamman hjälpte Saga upp på lejonet ett flertal gånger, samlade ihop spridda sandlådeleksaker och gjorde allt för att hindra dottern från att springa ned på asfalten där hon ville fortsätta sin barfotamarsch.


Ingen middagslur blev det idag heller. Det är liksom ingen idé så länge Saga vägrar vagnen.
Vi har dock hämtat ut hennes fem nya böcker från Bokus idag och hunnit ha lite kul med dem. Och så har vi ätit lax med färskpotatis, god sås och gröna bönor.

- Blogginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: