måndag 27 juni 2011

Från Roslagen till redigeringen...



Idag var det redigt varmt ute i Roslagen. Jag hade äran att få ligga kvar i sängen och drömma konstiga drömmar fram till halv tio innan det blev frukost i solen.


Saga såg mig på håll när hon kom gående med sin farmor. "Mamma titte ätej, mamma titte ätej!" utbrast hon innan hon ville sitta vid bordet och leka med min gamla plånbok och blåsa såpbubblor.


Tiden rände iväg och min utopi att kunna dra mot Stockholm vid elvatiden gick i kras då farmor skulle bjuda på fika vid halv tolv och Tias fick viktiga telefonsamtal.


Saga myste med faster och hade ingen lust att dra hemåt. Även jag njöt av Heby-jordgubbar och havreflarn men stressad var jag.


Saga somnade oväntat i bilen... Och vaknade efter en timme, inte det minsta glad över att vara hemma i Solna igen. Jag hade femton minuter på mig tills jag skulle rusa till tunnelbanan. Saga klamrade sig fast vid mig och gallskrek, jag fick bära medan Tias tog alla grejer och sedan skulle flytta bilen. Jag missade tåget. Självklart. Och fick inte ens gå på toa för dottern som nu ändå lugnat ned sig lite.
Allt löste sig dock till slut. Jag tog nästa tåg å hann få mig en baugett på Sandys att äta på tåget. STRESS!!!
Än godare middag fick jag efter redigeringsstress med inslag om SAABKRIS och grejer. Nu hemgång!!!

- Blogginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: