måndag 13 juni 2011

Jag och Saga har hört bebben!!!


Idag har jag varit extremt trött. Det känns att vi haft en intensiv helg och att jag ligger efter med sömnen.
Förskolan har planeringsdag och är stängd så och Saga är hemma med mig, och hon är i varje fall pigg. Hon har lekt hemma med sina nya saker från när vi gick upp i morse. Fullt ös alltså!
Det roligaste idag var dock besöket hos barnmorskan! Det var länge sedan sist och nu börjar tiden då bebisen ska mätas och växtkurvan dokumenteras. Och så fick vi höra barnets hjärta slå! Häftigt!! Väldigt speciellt att Saga var med. Hon tittade med stora ögon och lyssnade koncentrerat.
Allt såg bra ut och barnmorskan kände barnets rörelser när hon körde med hjärtlyssningsapparaten över magen. Vår starka lilla tjej!
Efter det har Saga levt loppan och kört på folk med egen liten kundvagn då vi handlade på Ica... Och så har jag gjort god köttfärssås med spagetti vilket hon uppskattade starkt!
Nu är hon arg på mig för att jag BARA MÅSTE sitta still en stund... Jag har lite molande värk i magen samt lågt blodvärde för första gången i mitt liv...

- Blogginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: