lördag 11 juni 2011

Grattis Älskade Saga!!!

 För två år sedan föddes vår tjej. Och jag kan inte förstå att tiden går så fort.
Tias hade gått till jobbet när vi vaknade i morse, Saga och jag. Saga fick två paket och blev jätteglad!
"Slut!" konstaterar hon efter att ha plockat ut armband och solglasögon ur det ena paketet.
Fiiint...
Snart förvandlas hon till en riktig tuffing, innan hon länge leker med sin andra present,
Det roliga Pippi-pusslet där man kan byta kläder och grejer på Pippi, Tommy och Annika.
Vi hade köpt en hel påse frukt till dagis, där Saga skulle få bli firad och bjuda på fruktsallad, men det blev en VAB-dag idag istället, då Saga inte var okej i magen...
 Pigg och söt har hon dock varit. Så det var nog någon slags matförgiftning...
 Jag storstädade hela Sagas garderob och hon fick prova lite kläder i värmen. Som den här skjortan som jag hade när mamma och pappa gifte sig 1979!
Sen blev det finklänningen på. Pappa kom hem och Saga fick fler paket.
 Den här dockan har jag köpt... och jag är helt kär i den! Joyk-dockorna har själ, det är bara så. Hoppas att saga gillar den också.
 Paraplyet blev en hit även om både vi vuxna och hemmets alla saker levde farligt ett tag.
Gofikat bestod av ökensand, skotska kakor Ankis köpt samt glass med tillbehör och saft.
Fötterna på bordet. Saga är bra rolig! Och att hon blivit så stor. Det hände mycket på två år. Och imorgon blir det stort släktkalas för vår lilla tjej.

Grattis än en gång, från en mamma som älskar dig besinningslöst!!!

Inga kommentarer: