måndag 20 juni 2011

Med all anledning att vara trött...

Morgonpass igen, och denna morgon började jag klockan tre efter en mer eller mindre turbulent kväll och natt.
Jag la mig strax efter åtta igår kväll i förhoppning om att få mig några timmars sömn. Men det gick inte så bra då lilla Saga hostade och sov oroligt. Stackars! Vid tiotiden kom hon över i vår säng och låg och gosade med mig ett tag för att andra stunden putta bort mig och gråta. När klockan var mellan elva och tolv gjorde jag det jag borde ha gjort mycket tidigare, jag tog mitt pick och pack och la mig i Sagas rum. Det tog en stund för mig att varva ned och bebben i magen tycktes vara riktigt pigg. Hon levde om som bara den, sparkade och hade sig som hon gör ofta ofta...
Till slut lyckades jag dock få mig ungefär två timmars sömn. Helt underbart... men jag försov mig tjugo minuter och vaknade 2.28 med ett ryck!!
Det blev till att göra mig klar och fixa en hårdmacka på en kvart och rusa ner till den väntande rökinpyrda taxin.
Väl på jobbet sitter jag i utriket med en annan gravidis och har klippt livespeakar på löpande band. Jag var verkligen vrålhungrig när jag äntligen fick ta mig lite frukost kring 5.40. Sen har det varit lugnt i 40 minuter. Skönt.
Nu hoppas jag på en lagom ström med jobb så jag inte somnar på tangentbordet..!

Inga kommentarer: