lördag 7 februari 2009

Stockholmsvinter v/s Trönövinter

Vintern i Stockholm har sett ut såhär i år... Pudersnön började komma på julaftonskvällen innan dess bara regnade det. Bilden tog jag från vardagsrumsfönstret idag.
Av pappa fick jag den här fina bilen (foto: Kalle Frid, alltså). Trönö denna vackra vinterdag. Det är rent av orättvist! De har haft en sån fin vinter!!! Hela vintern har det varit vitt och vykortsfint verkligen!
I Stockholm har regnet öst ned...
Jag jobbade 6-12 idag. En dryg arbetsdag som till största delen gått ut på att sitta med alla lååånga nyhetsfeeder, Ebu och AP, och leta efter tyska kärnkraftsverksbilder! Alla feeder från idag, igår och i förrgår, och inte en bild fanns det på det vi sökte. Ett ekonomi-inslag om Obama och USA blev det och lite annat jox, samt god frukost.
Har inte på långa vägar lika ont i ligamenterna idag!!! SKÖNT!
Men har varit supertrött... Tänkte sova i drygt en timme... men efter fem minuter ringde Tias, som var på skolan och jobbade... Efter ytterligare tio minuter ringde syster... och jag som hade så svårt att somna... efter 20 minuter av nytt sömnförsök ringde Ankis på hemtelefonen så jag fick springa upp, och efter 20 minuter av ytterligare ett omöjligt sömnförsök ringde en stackars operasångerska som undrade om jag kunde ta porträttbilder på henne!!! Jag råkade svara ganska otrevligt, i tron att det nu var nån försäljare som var fjärde samtalet att förhindra min sömn. När jag förstod att det var en fotokund bad jag om ursäkt och förklarade min situation, och hon förstod och var jättego, haha, så kan det gå! Vi skrattade båda två.

2 kommentarer:

mianonicke sa...

Hej kära lilla kusin!
Vad roligt det är att läsa om dina bestyr! Vilken fin bild på lilla livet, den har ju en liten mage redan! Tack för den fantastiska bilden på oss du skickade, såg inte först för den hamnade i ett mail jag redan hade läst så därför kom min reaktion lite sent. Den är såå vacker! Det vore fantastiskt kul att ses snart! Tänkte oxå på det som barnmorskan sagt till dig om stress, man MÅSTE och BORDE så himla mycket som gravid men man kan ju inte annat än försöka, så jag tycker inte du ska oroa dig för att du jobbar mycket. Man kan ju försöka ta det lugnt men om man får höra att man gör fel blir det ju bara mer stress eller hur? Jag tycker du är superduktig! Kämpa på med krämpor och frustrationer, och Trönölängt... Jag längtar efter Dammbroa och pappsen som sjutton jag me. Massor av pussar o kramar -kusilin M

Unknown sa...

Hej!
Ja, visst är bebben söt!
Kul att du läst lite och tycker det är kul! Och ja, man får kämpa på bäst man kan... Det känns rätt ok just nu.
Vore jättekul att ses snart!
Stor kram på er båda!!!