måndag 9 februari 2009

Fina gardiner... i alla fall...

Våra nya gardiner i vårsolen...
... och vårt nya drapperi som bi har framför balkongdörren.
Solen lockar, så efter diverse moms-samtal och annat viktigt (halv tre...) kommer jag ut på en promenad runt Råstasjön.
Sa jag "vår"-solen??? Iskallt och lika halt som det var kallt... var det nere vid sjön, så det blev en lite jobbig promenad. Så här fint var det på sjön i alla fall.
... hem till röran igen... deklarationspapper, telefon, pennor, gravidböcker... hua, jag vill ut i skogen i en koja och gömma mig... från alla måsten...
Men solen skiner i alla fall, och allt förändras med det gula ljuset.
Fint.
Jag önskar att jag kunde njuta av lediga vardagar, men jag bara lider! Alltför många måsten, Jag varken kan eller får slappna av.
Ringde till Vasalundshallen i morse men blev lite sur och tappade lusten att gå dit och provträna. Anledningen är:
- 340 kr i månaden och man har bindningstid 12 månader
- Man måster ha läkarintyg för att frysa kortet. Jättemage eller barnmorske-intyg godtas ej (är de dumma i huvudet eller?????)
- Jag längtar bort från Solna, och om vi flyttar har jag kastat pengarna i sjön...
- Klippkort dag och helg kostar 650 kr för tio gånger... 65 kr gången är det inte värt om man är gravid och måste ta det lugnt... träna i högst 30 minuter och riskera att behöva avbryta.... Kanske jag köper ett efter graviditeten om vi bor kvar och jag vågar gå längre pass, simma (vilket ingår) och dona.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mycket som är fint. Dina gardiner, till exempel. Och du är ju väldigt fin med din mammamage.
Skriver en som har en betydligt tristare moormorsmage...tänk på det du!
Mamma K

Unknown sa...

Haha, ja... min är rätt fin just nu!
Jag har inte närskådat din... antar dock att min mage inte är lika fin när bebben kommit ut heller..!
Men vad gör det när man har en bebis?!