lördag 28 februari 2009

Hiskelig matfrossa i inlägg nr 500!!!

Inlägg nummer 500 (!!!) firar vi med ett riktigt kalas! Inatt trodde jag detta mat-kalas skulle bli min död!
Skål! Eva, Rebecca och Ankis lyfter glasen då ÄNTLIGEN maten står på bordet! Det blev en halvlång tur på stan innan. Jag och Ankis for hem och gjorde en urgod tacograteng, vitlöksbröd, sallad och grejer. Klockan blev nio innan vi åt, så vi var VRÅLHUNGRIGA!!! Inte bra för en gravid kvinna... (som helst ska äta små portioner ofta...)
Sebastian, Tias och Ulf tar glatt för sig innan...
chokladkakan från helvetet ställs fram... Det skulle bli fudge ovanpå, och jag gör ju världens godaste fudge varje jul, men detta lyckades ICKE!!! Kolan blev så hård att det knappt gick att skära tårtbitar!!! God, jo visst, men väl nog mäktig...
Eva och Rebecca passar sig noga när Ankis sätter in på tårtan! -Med all rätt, haha!

Jag hade redan proppat i mig för mycket mat... och nu var det dax för en alltför stor tårtbit. HUA!!!
Detta resulterade i att jag knappt kunde sova på hela natten sen. Trodde jag skulle spy!!! Mådde inte bra alls...
Men bebben hade både nattgympa och morgongympa där inne i magen. Det var i alla fall betryggande, med tanke på hur lugn den varit de närmsta dagarna!
På morgonen sedan låg jag och segade mig, halvsovandes, medan de övriga gjorde sig i ordning, åt frukost och drog på brottning.
Nu har även jag fixat till mig och ätit nyttig frulle... men känner mig övermätt än! Inte kul... Vill bara ha sallad idag!!!
Ha en go helg alla, men se upp med godsakerna!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga bilder.....Så spännande med brottning!!

Duktikt av Zacke

Mat

Anonym sa...

Kan bara säga att det faktiskt var precis lika gott som bilderna visar, helt underbart! Tack Ida och Ankis för jättegod mat!

Unknown sa...

Kul att ni kom, tycker jag!