tisdag 10 februari 2009

Beatles-ös i köket

Efter supergott fika hemma blev det gitarrövning och sång. Våra gitarrkunskaper är på lite olika nivåer; Jag hittar accorden på gehör men har ingen aning om vad de heter, och har inte övat ett dugg, så jag kan inte spela med flyt. Tias har övat som en dåre sen augusti, så han kan väldigt många accord och spelar med flyt så länge han har en accordsanalys framför sig och inte alltför svåra grepp letat sig in i Beatleslåtarna.
The Beatles har ju varit mina husgudar sen 1991, så det är kul att Tias köpt en stor och tjock bok, The Beatles Complete, med alla Beatles-låtar i. Nostalgi! Och sjunga dem kan jag ju utan problem.
Men när klockan närmade sig tio orkade jag inte mer... slut i huvudet...
Tias är fortfarande aktiv... men nu med att försöka få ljudet att funka på sin nyköpta web-kamera. Inte lätt.
God natt!

Inga kommentarer: