fredag 6 februari 2009

Havandets baksidor

Det är tufft att va på smällen ibland... allt oftare nu när magen börjar växa. Jag tillhör den skaran som får mensvärksliknande smärtor i magen och jumskarna, där ligamenterna sitter, nå slags band som töjer sig i takt med att magen växer. Aj. Det är värst när jag går och står mycket men känns även när jag sitter upprätt... Så jag ska alltså lägga mig ned emellanåt för att minska smärtan. (Och när jag lägger mig hugger det ofta till i ischjasnerven som går från ryggen, genom benen och ned i foten... så jag får svårt att röra mig. AJ!!!) Svårt att lägga sig mitt i redigerandet för övrigt. Jag har lutat mig bakåt och lagt upp fötterna på grannstolen nu när jag en stund varit ensam i rummet... Det ser knasigt ut men ingen har upptäckt mig än, haha!
Annars är det sport och ekonomi som gäller idag igen, samt en synk (intervju med polis på redaktionen. Bara ett litet tungt lyft.. fy!).
Jag fick lunch och lite shoppinghjälp av syster igår efter jobbet. Perfekt!!! Hon är så bra!!!!! Min kropp är ju inte sig lik för fem öre, så klädköp tillhör det svårare just nu. Underbart att hon hade möjlighet att vara smakråd, tipsa och säga bu eller bä. Hon kan ju! -Efter två egna graviditeter. Bh (Twilfit) och två toppar (H&M, INTE gravid-avdelningen) blev det. Superbra! Sen var det raka vägen hem och stupa i soffan. Somnade framför That 70´s Show på hög volym på TV:n. Handlade och åt gröt och nyttiga mackor med Tias innan jag la mig igen... ont i ligamenterna... Låg tills jag skulle gå och lägga mig vid åtta, haha. Sov i alla fall kl 21-03.10. Skönt! Vaknade utan värk!!!!! Helt lycklig! Efter 20 minuter uppe på benen kom värken tillbaka, men den är inte lika kraftig idag.

Inga kommentarer: