måndag 2 februari 2009

Matfrossa och dunskräck

Shit, jag måste sluta äta så mycket!!! BASTA! Det finns ju viss konkurrens om utrymmet i magen just nu...
Idag drällde jag på stan med Ankis, min goa svägerska, från halv tolv. Hon har fått för sig att hon ska hitta en vit sparkdräkt åt vårt ofödda barn, så vi letade och letade men det närmsta vi kom var en lite för varm (antar jag... till sommaren) i plysch, utan fötter. Så det bidde ingen, men däremot en söt liten ko i korsning mellan filt och gosedjur, sån där himmelsmjuk nyfödingssnuttefilt som jag köpte till Alvar när han var nyfödd. Gooos!!!
Sen promenerade vi i vårsolen... ja det kändes som vår fastän det var kallt... till Djurgården där vi lunchade på Blå Porten. Linssoppa... massor med bröd och så delade vi på blåbärspaj och nån chokolate cookie till efterrätt. Mums!!! (Jag önskar dock att jag till lunch tagit spenat- och fetaostpajen som Ankis åt, för där ingick fiiin sallad.) Jag kom till TV4 som en boll... och bara för det skulle redaktören fylla 40 och det blev tårta på redaktionen. En liiiten bit chokladmoussetårta tog jag efter att ha funderat så länge att det var det enda som fanns kvar. Jag som riktat in mig på Tösses (konditoriets) bästa med hallon och blåbär.
Små mål mat + mellanmål rekommenderas för kvinnor i min sits... Men men... Det kan vara nog så svårt att springa ifrån och bre en macka mitt i nyhetsklippandet så det kanske funkar att äta så man nästan dör och sen klara sig till halv åtta också, haha...
Så en nyhetsreflektion...
DUN... Jag som går i dunjacka med 80 % dun, sover på dunkuddar med duntäcke, har duntäcke i mitt flickrum till och med, och dunkuddar i soffan... FÖRLÅÅÅT!!! Jag visste inte att gässen plockades levande flera gånger om för att dunproduktionen skulle ge mer i vinst. Jag hade inte kunnat tänka mig det! Ångest... och jag vill inte se fler fåglar plockas... Sluta genast! Jag betalar gärna mer för dunet om djurplågeriet upphör!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att man skulle få dunskräck....jättebra ord för det förskräckliga.
Bra inlägg!
Mimsan

Unknown sa...

Tack tack!
Ja, dunskräcken har lagt sig som ett vått täcke över Sverige...
Stackars gäss!