onsdag 25 februari 2009

En fiiin julkrubba!!!

Kungsboden... Alla ni som följer min blogg lär väl vid det här laget känna till min favvo-favvo-butik! Nu ska hon sälja hela stället och har utförsäljning på alla fina grejer!!! Tråkigt!
Jag och Tias tog med oss mormor dit... och kom hem med tre kassar..! Ett av favvofynden var denna underbara julkrubba. 330 kr för alltihop!!!Så medan Melodifestivalen pågick blev det fika och sakvisning vid köksbordet, till vedspisens sprakende.
När jag var liten lekte jag alltid jättemycket med vår krubba här hemma. En av det mer klassiska slaget med ett litet litet Jesusbarn som varit försvunnet i flera år nu. En av de vise männen fick stå vid räcket och spy. Han såg illamående ut helt enkelt och sköt fram med huvudet på ett kräk-vis! Den blommiga fokvagnen och de tussiga tomtarna fick också vara med! Haha...
Bäääääh!!! Den här krubban kommer vårt eller våra barn att älska!
Jag vill nästan leka med den själv. Haha...
Vuxna??? Hmmm, vet inte det jag!
Christer iakttar från ett krubbfönster.

Inatt har jag sovit lite bättre även om alla grejer från igår natt har spökat igen, som vanligt. Att bebben är vild gör i alla fall inget! Det är bara kul. Om man skulle titta på magen när den håller på som värst ger jag mig tusan på att det syns utifrån! Men som sagt det gäller att vara med när den sätter igång, ock hoppas på att den fortsätter! Mitt i natten vill man för övrigt inte dra av dig täcket för att ligga och glo på sin mage direkt, haha!
Jobbar sista dagen på TV4 idag!!! 15-23...
Jag kommer väl att hoppa in på min firma sen, efter Barcelonaresan och en massa bröllopsbildfix! Vet inte mycket om mina närmsta fyra månader. Men det känns skönt att inte jobba 100% hela tiden i stress och allt nu. Jag hoppas bara jag får jobba så jag klarar mig!

Inga kommentarer: