torsdag 18 augusti 2011

Glädjande barnmorskerapport



I morse var jag på rutinkontroll hos Barnmorskan igen. Ensam den här gången då Tias i samma veva lämnade Saga på dagis. Men det gick bra. Bebbens hjärta slår så fint och hon ligger med huvudet nedåt!!! Jag antar att hon gjort det ett tag och trivs med rumpan uppåt... Inser därmed att jag nog mentalt måste börja förbereda mig på en riktig förlossning. Läskigt men spännande. Mest läskigt faktiskt. Får börja jobba mentalt med Tias igen och damma av de gamla profylaxbroschyrerna vi helt glömde bort när vi bokade in kejsarsnittet den 10 juni för drygt två år sedan.
Mitt blodtryck och blodsocker var bra det med. Om knappt två veckor får jag veta hur det går med blodvärdet.



Nu kommer det plötsligt att bli hippt att vara gravid. Jag ligger dock lite före i tiden. Själv föddes jag tre veckor före Kronprinsessan så det är ändå lite skoj att hon är gravid samtidigt som jag i några månader! Skoj över huvud taget att de ska ha bebis! Hoppas det går bra för både dem och oss.



Jag brukar mest blippa på min iPhone när jag sitter på tunnelbanan. Men idag tog jag mig en Metro och fann nåt riktigt smarrigt för en gravidis! Måste testas.


Har för ovanlighetens skull en lugn dag på jobbet och har därmed äntligen hunnit fixa detta brev till Försäkringskassan. Trettio dagar minst tar det innan jag får veta om jag blir beviljad Graviditetspenning. Inte så bra men jag chansar. Annars får jag väl ta ut några föräldradagar i förväg. Det är ett evigt pussel detta!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: