söndag 7 augusti 2011

Den hittills regnigaste dagen i år...

... började med uppstigning 4.30 och duschning minsann vilket tillhör ovanligheterna före ett morgonpass.



Redan i taxin på väg till TV4 fick jag ett tydligt hum om vad morgonens arbete skulle handla om. "London brinner" var rubriken på Aftonbladet mobils startsida och taxichaffisen lyckades få in BBC i högtalarna så jag kunde få senaste uppdateringarna om nattens kravaller.


Ändå blev inte morgonen så fasligt stressig.
Jag blev dock lite upprörd då jag gick ut ur TV4-huset och möttes av ösregn!! Jag som ständigt håller mig uppdaterad med hjälp av SMHIs väder-app liksom Klart.se hade trott på 24 grader varmt och sol denna dag. Och vid tiotiden då det säkerligen redan regnade ute lovade den ena appen regn från klockan fyra medan den andra utlovade sol och aningens lite regn som skulle börja falla klockan ett.
Fel alltså då det var genomvått ute redan 11.30. Jag kom till tunnelbanan kall och blöt och insåg att det inte var någon idé att hämta ut min beställning på Webhallen en dag som detta. Regnet stod nämligen som spön i backen även vid Sergels torg.


Efter lunch och vila blev jag desto gladare. Då kom ju familjen hem!! Saga gav mig en lååång kram och kvittrade som en liten pippifågel. Sen har vi ätit gott, dansat loss hela familjen till Erik Saades och Dannys största hits och bakat med PlayDooh-lera.


Nattningen drog ut på tiden som den brukar numera, men efter nio somnade Saga då jag sjungit Sov alla många gånger om.
Jag och Tias såg sedan på ett gammalt Hipp Hipp-avsnitt och fikade innan vi började packa som bara den inför morgondagens stundande Trönöresa!
:-)

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: