tisdag 23 augusti 2011

Trötthet, pannkakor och syskonvagn...

Lite mindre snorig idag. Och inte lika våldsamt hostig är jag. Dock rätt snorig, hostig och täppt fortfarande. Värst av allt är dock TRÖTTHETEN. jag är enormt trött nu. Hela tiden. Det är fem veckor kvar på graviditeten så jag bör väl bara vila vila för att orka. Förkylningen har inte gjort mig piggare direkt. Men jag har svårt för att somna när jag väl lägger mig.
Har varit hemma idag liksom igår. Lämnat älsklingen på dagis före 9.30 och sedan tagit det lugnt. Fixat lite med Sagas fina fyll-i-bok och läst min blogg om hennes första tid. Jisses vad tufft det var! Inser att jag trots allt glömt en del. Och undrar hur det ska gå med två små... Saga sov ofta 24.00-03.00 och kunde sedan bara vaken och amma, bajsa etcetra till klockan sju på morgonen. Sen låg vi till elva. Om nästa bebbe gör likadant och jag måste upp för dagislämning av Sagis kan det ju bli aningen tufft. Minst sagt. Den här gången kan vi ju inte kalibrera oss efter bebisen. Vi måste ju hålla på rutinerna..! Men jag längtar sååå efter detta lilla pyre och hoppas bara att allt går bra och att hon är frisk!
Jag hämtade Saga på dagis före fyra idag då hon lekte ute i solen med de större tjejerna, glad och nöjd. Härligt! Vi handlade och Saga var supersnäll och duktig, lade varor i vagnen och åt banan. Sen stekte jag pannkakor åt familjen, lite piggare av Sagas energi?!

Å så for vi till Huddinge och testade en Basson syskonvagn, den vi ser på bilden. Superhärlig var den och Saga verkade nöjd bortsett från att hon ville ner i liggdelen (!)... MEN hon hade nästan vuxit ur sittdelen redan så vi får börja om på ruta ett och se oss om efter en annan vagn. Synd att Bugaboo Donkey är så fruktansvärt dyyyr!
Nu har jag tre niotimmarspass i rad på fyran. Med jobbresor i rusningstrafik... dvs ståendes. I Stockholm reser man sig inte för gravida. Tyvärr. Så det blir tufft. Men efter de här passen får jag en lugn månad. Om inte Agnes får för sig att titta ut tidigare än räknat. ;-)

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: