torsdag 18 augusti 2011

Ett litet kvällsäventyr


Jag var mest av allt sugen på att åka hem och sova efter dagens tiotimmarspass i redigeringen... men i stället skulle jag hämta Saga hos Ankis i Spånga. Så det blev till att snylta till sig ett toalettbesök på T-Centralen då jag var hemskans kissnödig, saknade uttagna pengar och hade ont om tid... och jättemage! Sen ta pendeln förbi mitt gamla Sumpan...


... och möta älskade Sagis som lekt med faster i Spånga medan pappa lagt list i lägenheten tillsammans med Pelle.


Bussresan gick jättebra och Saga åt massor med torkade russin, blåbär och annat gott. Jag fick också smaka. När vi kom till Solna var klockan ganska precis nio... Vi chansade på att ta den kortaste vägen hem, genom gallerian... vilket var dumt. Saga var ängslig och ville bli buren. Och jag hade två väskor... Och när vi väl kommit en bit in i det stängda köpcentret hade de spärrat av mot vårt håll. Lyset släcktes och det var bara hotellet som var öppet. Typiskt!!!
Jag ringde till Tias som fick ta bilen och hämta oss där utanför innan han skulle skjutsa hem Pelle.


Vi satt på en regnvåt bänk och väntade. Saga var jättetrött!!!


Nu sover hon och snart även jag förhoppningsvis.
Imorgon kör jag ju tio timmar på fyran igen, och innan dess skall jag släpa mig till dagis med älskade Saga.


God Natt!!!


- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: