lördag 6 augusti 2011

En slitsam dag i färgglatt Stockholm

Jag hade gått upp 4.30 imorse och klippt diverse nyhetsinslag om USAs ekonomikris och annat innan jag envist begav mig ut på stan för att leta presenter åt Tias som fyller år på onsdag.
Jag har ju svårt att göra någonting halvdant, så jag synade varje butik inom rätt område, ringde Ankis och handlade snart presenter även från både henne och svärmor.


Jag gladdes åt att åtminståne delar av Prideparaden landade en stund utanför Åhléns City så jag kunde få ta del av lyckorus och partystämning där jag stod med min gigantiska mage.
När jag kom hem var klockan snart fem.


Det var väl för sent för att vila middag... men jag lade mig framför TV:n där jag fick reda på mycket intressanta fakta om Josephine Baker innan jag slumrade till nån dokusåpa om en norsk kvinna i Hollywood. Jag kunde bara inte hålla ögonen öppna.
När Merlin började 18.15 tog jag fram jordgubbskrämen och åt en enkel men god middag framför TV:n.
Jag har ont i precis hela kroppen. Stegräknaren har passerat 9000 steg idag och det är inte nådigt i mitt höggravida tillstånd.
Nu funderar jag på om jag ska duscha nu snart eller imorgon bitti halv fem. Hmmm..?!?

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: