lördag 6 augusti 2011

Lite bilder från årets Delsbostämma

 Så här en dryg månad senare har jag äntligen "hunnit" fixa lite bilder från Delsbostämman i år. Det vill säga jag satt ute på balkongen med min nya dator till midnatt i förrgår. Det mörknade och han bli lite kyligt innan jag var klar men jag är nöjd med att börja beta av juliskörden med bilder. Ligger egentligen flera år efter med alla mina bilder som jag har för ambition att behandla, beställa och sätta in i album så jag vet inte hur jag ska få någon ordning på alltihop... men Delsbostämman 2011 är alltid något!
Saga packade en liten Pippi-väska med snäckor och stenar som hon tog med sig i bilen på dagen D  tillsammans med favvonallen. Och första stoppet blev enligt tradition OK-macken i Iggesund där vi träffade pappa och Åke över en glass.
Sen blev det massor med spel för mig, pappa och Åke förstås, mest med pappas 70-talspolare Ingemar och Agnetha.
Saga lekte och busade med Tias och hade riktigt skoj.
Ostkakan blev idock mindre populär... men för oss vuxna var det gott!
Och Saga tyckte det var superkul att springa runt i björkdungen efteråt.
... lyssna på musik och...
... titta på bebisar.
Jag tyckte det var roligt att träffa en massa gamla kompisar, som Lars, Johan och Erika. Erika kom till Delsbo själv med bebben vilket ju var strongt gjort!
Och Lars Gustavsson är alltid lika stilig i sin Delsbodräkt.
Vi fick köa lääänge till kolbullarna vi tänkt glufsa i oss till kvällsmat, och det var det värt.
Saga tyckte det var väldans gott, även om hon vid det här laget började bli trött.
Innan vi for hem satte dock dansen igång och då blev det fart på lilltjejen. Hon ville INTE åka hem. Bara dansa. Och dansa.
Men jag och Tias insåg att vi hade för mycket att förlora på att stanna kvar trots att det nu var som vackrast och att stämman precis hade börjat på riktigt.
Så vi drog mot den vackra tillfälliga parkeringen och satte oss i bilen som skulle ta oss hem till Trönö.

I övermorgon ska vi till Trönö igen och jag LÄNGTAR!!!

Jag har precis avslutat ett morgonpass och är i färd med att bege mig ut på stan för presentletning då Tias fyller år på Onsdag. Trött... men det ska nog gå. Och i kväll kommer ju familjen hem till mig igen!
:-)

Inga kommentarer: