lördag 20 augusti 2011

Regnig hemmadag med Saga




Idag liknar det verkligen höst ute. På ett vis helt ok, för jag och Saga har kunnat vara inne hela dagen utan att få dåligt samvete.


Saga är inne i en supergo period just nu så allt har gått bra. Svackor före måltiderna men annars så!


Kelig till tusen är hon vår lilla tjej. Många idéer, krav och önskemål har hon dock. Och min rörelseförmåga är vagt dämpad just nu... Vi har dock varit duktiga och tvättat å hängt två maskiner. Och så har jag sorterat och lagt in alla Sagas kläder i garderoben igen. Mycket kläder!!! De fyller en hel Billybokhylla! Och anledningen till att de nu låg på Sagas säng var renoveringen förstås.


Lunchen idag blev inte så lyckad. Saga utbrast "Haga itte ha vart pizza!" när hon såg denna skapelse. Vi åt det som var i mitten...


... och efter en sväng i gallerian fick vi oss ett redigt onyttigt eftermiddagsfika. Saga åt hackad chokladboll medan jag tog mig ett jordgubbswienerbröd. Det är ju ändå lördag!


Sedan kände jag mig helt däckad. Så jag lade mig på Sagas säng i förhoppning om att få stanna där ett tag. Och det gick bra. Saga lyckades bland annat öppna ett paket plåster och på eget bevåg plåstra om både krabbor och sjöhästar.


Efter TV-tittande och mys å bus i soffan köpte vi sen grekisk hämtmat på kolgrillsbaren vilket gjorde att vi kom ut en sväng ändå denna regniga dag. Regnet upphörde dock nästan helt just som vi preparerat oss och tagit steget ut ur gallerian.


Men det gjorde ingenting.


Maten var lika god som den brukar och Saga vräkte in bulgur (eller buller, som hon kallade det) och kyckling i sin lilla mun.
Nu är hon klar för natten samtidigt som hon är inne i sin vildaste period på dygnet. Hon hoppar, stojar och tokar sig. Tias har kommit hem och äter grekiska rester och jag bloggar i soffan efter att ha dammsugit i köket samt laddat och kört igång en diskmaskin.
Imorgon ska jag upp halv fem för ännu ett arbetspass på fyran.
God Natt!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: