onsdag 17 augusti 2011

Min och Sagas lilla resa...

En titt i backspegeln och vad sjådas om inte Daniels vackra bil!!!
Lite sommarmys hann jag och Saga med sista dagen i Trönö för denna gång.
Grön faran poserar ståtligt i bakgrunden medan vi mumsar äpple för fulla muggar.
De senaste dagarna innan dagis har Saga blivit än mer kelig. Och hon kan sitta i gräset och bara mysa. Äta äpplen, titta på molnen, tussa på mammas öron och borsta bort gräs från mammas. Fantastiskt!!!
Vår lilla tjej som blivit så stor men fortfarande är så liten...
Hon hittade speglar i fälgarna på snyggbilen. Sen blev det god lunch som mormor lagat.
Och lite mys på trappan innan avfärd mot Solna.
Mormor och morfar skjutsade oss ill Söderhamn.
Där satt  de och väntade med oss på att tåget skulle komma. Saga tittade oroligt efter mig när jag gick på toaletten i sista stund.
Men det var ingen fara. Snart satt vi på tåget med alla väskor som Christer burit ombord. Saga åt banan och var riktigt nöjd. Vi läste i tidningen Kupé och i boken Saga just fått av mormor, flera berättelser om Anders snart fyra år.
Lite kinapuffar blev det också.
Och lite tok.
Först i slutet av resan blev det lite jobbigt. Vi var tvungen att gå två vändor bort mot utgången för att lämna väskor och sedan vara beredda att gå av tåget i Uppsala vilket gjorde Saga rastlös.
Tias väntade på perrongen och kom upp för att hämta vår jätteväska. Sedan gick vi av tåget och höll på att glömma ryggsäcken!! Jag fick springa på tåget igen vilket skrämde Saga som började gråta. Stackars!
Men sen blev det roligt. Som hon hade längtat efter sin pappa!
En pappa som fick släpa och bära riktigt tungt då vi letade ett öppet kafé för att fira vår hemkomst och få lite extraenergi.
Inget nyttigt fika blev det. Men gott!
Saga var nöjd och glad.
Hon fick prata med sin faster i telefonen och berätta om choladboll, pappa och mamma.
Sen ville hon smita ner till mig då jag gått för att ta en bild från en annorlunda vinkel. Inte så bra men vi fångade upp henne.

Efter bilresan hem fick Saga äntligen göra sina hiss-cirkuskonster som inte kunnat genomföras på köksbordskanter och annat som funnits att tillgå uppe i Trönö.
Och så kom vi in och fick se det nya fina golvet som Tias och hans kompisar Perra och Kenneth lagt in.
Snyggt!!! Även om lägenheten ser ut lite som en byggarbetsplats just nu.
Jag gladdes också åt att ha hunnit hämta ut mitt paket från eleven.se, där jag bland annat beställt tre finfina utredningsborstar i märket Tangle Teezer. Saga lade beslag på den rosa, snygga resevarianten.
Och den får högt betyg då Saga lyckades borsta håret själv...
... och det blev så här SNYGGT! Och utan hårtussar! (Hon gjorde det igen efter badet igår kväll. Sensation!!!)
Vi testade hela familjen och var minst sagt mjuka i kalufserna alla tre när vi gick till sängs den kvällen. Min hårman är dock i tjockaste laget, extra tjock nu när jag är gravid, så jag får slita lite extra även med denna superborste.
Saga fick sig en liten godnattsaga av sin pappa.
Och när hon lagt sig gjorde vi en liten magdokumentation så här i vecka 34..!

Efter det har jag haft en ledig dag samt jobbat en och en halv, snart två, dagar på TV4. 9-timmarspass med tunnelbaneåkning i rusningstrafik, dvs ståplats. Och Jag har sovit illa på nätterna, haft ont i nacke och axlar samt en massa annat. Så igår var jag riktigt off. Seg som sjutton och ville mest bara gråta. I natt fick jag äntligen sova helt ok för första gången på länge vilket gjort mig åtminstånde lite piggare. SKÖNT!!!
Jag har haft massor att göra på jobbet för övrigt och all övrig tid har jag ägnat åt momsdeklaration, en tyvärr försenad ansökan om graviditetspeng, telefonsamtal till barnbutiker där jag beställt babyskyddet Akta Graco Logico S HP som funkar att fästa på vår Bugaboo-vagn samt förhört mig om den Basson Duo syskonvagn vi ska kolla på i Huddinge på tisdag kväll. Puh!!! Jag skulle verkligen behöva vila sista månaden innan bebbe, så det är synd att det kommer att ta 30 dagar i förhandlingstid innan jag vet om jag får graviditetspeng. Jag lär ju jobba några dagar för säkerhets skull istället för att gå i minst en halv månad och inte veta om jag ens kommer att få ut ett öre för september. Föräldrapeng i förväg går bort. De pengarna vill jag ha till umgänge med nästa bebis!!!

Inga kommentarer: