måndag 23 augusti 2010

Assange, miljösortering och förskola

Idag hade jag redigerat två inslag i 19-sändningen. Ett om våldtäcktsmisstankarna (brottsrubriceringen har dock ändrats nu) mot Julian Assange och ett inslag om hur bra vi är på att leva miljövänligt i olika delar av landet.
Det senare klippte jag i fredags. kolla från tretton minuter in i sändningen!!

Jag har haft en tuff dag, då jag gick upp halv åtta för att lämna Saga på dagis. Hennes andra dag där utan mig eller Tias. Och det började inte så bra... Precis när jag skulle gå ramlade Saga och slog huvudet i golvet! Hon skrek något hemskt och jag fick trösta massor innan jag satte henne hos fröken för att själv kunna gå iväg. Saga började skrika igen förstås. Stackars liten. Jag lyckades hålla tårarna inne denna gång även om det kändes jättehemskt.
Jag hämtade henne efter två timmar. Hon hade ramlat en gång till och varit lite ledsen, men annars hade det gått bra. Nu satt hon med Isak på en liten matta och lekte med skor. Personalen sa att Saga är klättrigast i gruppen. Skönt att de har upptäckt det!
;-)
Tias gjorde mat åt oss. Sen har jag jobbat sedan klockan tre. Nu är det dags att gå hem och SOVA! Jag har ju blivit förkyld också, så jag är extra trött.

Inga kommentarer: