lördag 7 augusti 2010

Saga på TV4

Idag var det dags. Saga fick följa med mamma till jobbet på TV4 för första gången. -Jag kände vuxenpoängen hagla över mig medan Saga levde loppan på det för henne nya och mycket roliga stället.
Det första skojiga som hände var att det dök upp en fin flicka på mammas datorskärmar. Det gjorde Saga riktigt glad!
Sen blev det lattjo lajbans i Ritvas hörna. Soffan var riktigt mjuk och gosig tyckte Saga. Och pennorna på bordet var riktigt spännande.
Lunchen gick sådär... -Svårt att sitta still och äta när man är på en sådan otroligt spännande plats tyckte Saga.
Mest spännande efter rullstolsrampen som fungerat som en perfekt rutschkana åt en ettåring var denna fina matsalsrekvisita förstås. Saga blev arg och galen och skrek i högan sky när vi lyfte bort henne därifrån för att mata henne med korvstroganoff. Så vi fick kapitulera och låta henne vara. Allt för att inte störa redaktionsfriden.
Sen fick Tias och Saga ta bilen hem... bara för att det regnade så.
Vi glömde tyvärr att först ta ut både SL-kortet och ett paraply till mig..... Så min resa hem från jobbet vid elvatiden blir nog lagom skoj.

Jag har inte fått något att göra än men det kommer nog. Det brukar dock vara lugnt på helgerna. Jag väntar i redigering 3!

Inga kommentarer: