torsdag 19 augusti 2010

Saga på dagis

När jag kom till förskolan i morse hade Tias och Saga varit där en stund. Så Sagas kläder hängde redan på hennes plats.
Saga hade krupit ned i lådan med järnvägsräls. Där trivdes hon riktigt bra.
Sen blev det lite duster med Isak. Just denna fajt om en bit räls vann lilltjejen.
Isak är galen i dagis som det verkar. Han  sprang långt ifrån sin mamma idag. Hela tiden. Hur tuff som helst!
Saga är lite mer tveksam. Idag var hon trött efter lite för lite nattsömn. Så hon var mammigare än vanligt. Klättrade upp i knät på mig och gav mig långa pussar och kramar. Gosigt!!!
Tias och Ida tog sig lite kaffe och vatten emellanåt.
Och efter två timmar var det dags att gå hem.

Imorgon ska vi lämna Saga på dagis för första gången. Hoppas det går smidigt och att hon inte blir ledsen. Både jag och Tias har någon slags separationsångest inför detta, och jag har tagit på mig den jobbigaste delen, själva lämningen. Jag kommer sedan att sitta i personalrummet ifall Saga blir ledsen. -Redo att rycka in. Liksom alla andra oroliga föräldrar.

Jag har haft en fantastisk ledig dag idag. Gick runt Råstasjön med Saga i vagnen i eftermiddags. I lurarna hade jag Sommar med Henrik Hjelt på Pod-radio.
Sedan har jag rensat garderober, tvättat och städat med Saga i hasorna. Tias har pysslat han med och det har känts myigt och hemtrevligt. Skönast är ordningen efteråt.

Nu är vi lite nervösa.

Hoppas på en god nattsömn och en bra morgondag.

Inga kommentarer: