tisdag 17 augusti 2010

Sagostund

Saga har kommit in i en period då hon vill att jag ska läsa böcker för henne ofta ofta. Storfavoriterna just nu är "Mumins bok om siffror" och "Var är Mollys Panda?", där hon själv kan lyfta på flikarna och leta pandan. "Var bor Molly?" är också riktigt rolig tycker Saga.
I kväll vägrade dottern att sova, så hon blev uppe över Allsång på Skansen. Det brukar betyda DANS av stora mått. Musik älskar hon. Men denna kväll ville hon bara att jag skulle läsa för henne. "Kaninbad" var det som gällde. Och så fort jag slagit ihop boken räckte Saga den åter till mig och gnällde, nästan grät, för att få sig en repris.
Mumin- och kanin-böckerna har Saga fått från sin älskade moster.
;-)

2 kommentarer:

Anna Maria sa...

Åh, jag har sett den Muminboken och funderat på om det kan bli en 1-årspresent till mitt gudbarn Kajsa. Jag tror jag slår till. :)

Unknown sa...

Ja GÖR DET!!!
Den är underbar!!