måndag 2 augusti 2010

Kul interiörshopping och en massa mys!

I september 2009 öppnade de. Och vi har inte upptäckt butiken förrän IDAG!!!
H&M Home ligger på Drottninggatan 58, mitt i smeten mitt emot Åhléns City. Snart finns de även i Helsingfors och Köpenhamn. De har smugit med öppnandet av butiken i Stockholm för att de velat testa sitt konsept under lite lugna omständigheter. Och de verkar ha lyckats.
H&M Home säljer interiör, mestadels textilier, som har inspiration av kläder. Gardiner som ser ut som volangkjolar och flashiga lakan är några exempel. Nyskapande, fantasifullt, roligt och ofta riktigt snyggt till bra priser.
Kundvagnarna är också speciella... -En magnetplatta på vilken man sätter fast varorna i magnetform. Ni ser själva!
Jag och Tias hade inte hittat dit om det ej varit för Josefine, som läst om butiken nere i Skåne och bestämt sig för att hon måste dit.

Vi shoppade nu loss allihopa...

,,, men mest av allt Josefine, som ju precis flyttat till en ny lägenhet har massor att fixa.

Vi hann med lite Åhléns City och Burger King innan Josefine skulle med tåget. Saga fick smaka lite strips av sin pappa.

Sen for vi hem till Solna och städade på balkongen, lekte med Saga och myyyste. Jag älskar att få vara med min fantastiska lilla tjej igen. Har saknat henne SÅÅÅ! Hon har knappt gått alls under dagarna i Verkskär, men idag har hon gått i alla fall fem-sex steg på egen hand... även om hon föredrar att hålla handen.

Saga somnade redan 20.15 i kväll, så jag och Tias kunde fixa klart på balkongen och ta oss ett rejält kvällsfika. Vi vred på bordet...

... så vi får plats att röra oss trots att vår jätteblomma väller ut som aldrig förr!

Myyysigt hade vi det!!!

Kvällen var ljummen. Med en filt om axlarna var det riktigt skönt. En lite regnskur kom förbi men sedan klarnade det upp igen.

Jag ser fram emot en dag med min lilla tjej imorgon. Det blir nog lekparken och kanske presentköp åt Oscar som ju fyllt år för en vecka sedan.

Nu sover familjen, så jag ska gå och lägga mig jag med. Natti!!!

Inga kommentarer: