söndag 29 augusti 2010

"Nej du!!!"

Så här säger Saga om hon är på väg att göra någonting hon inte får! Som att rota i kökslådorna och sprida ut mina muffinformar över köksgolvet, eller öppna skafferiet och leva loppan med specerierna.

"Nej du!" säger hon och tittar på oss med busig blick. "Ajaj!" säger hon också. Med samma mörka, myndiga röst. Och så härmas hon. Här är det host och skratt hon ger sig på. Hon är verkligen busig, vår lillfia!

Idag har Saga fått höstskor. Äntligen! Vi har haft så dåligt samvete för att hon fortfarande gått i sandaler på dagis trots höstens plötsliga inträde.
Jag och Tias hann inte hitta de skor vi hoppats på innan jag var tvungen att rusa till tunnelbanan vid två. När jag var framme vid TV4 fick jag snart veta att Tias, Ankis och Saga hittat fina blå höstskor på rea på Timberland för 249 konor. Härligt! Hon har fått traska runt i gallerian med faster och verkar trivas med dojorna som för övrigt är från farmor!
Vi är bortskämda. Nya, fina Polarn-kläder från faster, skor från farmor och så har Sagas moster Elin med små kusiner lämnat massor med urväxta kläder i Solna idag. Gummistövlar, fina skor i kommande storlekar, ytterkläder från Polarn och Pyret med mera. Lyxigt värre!
Syster har skämt bort mig ännu mer idag... då hon räddade mig med matlåda, sallad och blåbärspaj efter att jag kom till jobbet utan vare sig plånbok eller medhavd mat. Räddaren i nöden verkligen.
Tack syster!!!

Inga kommentarer: