söndag 15 augusti 2010

Ännu en kalasdag!

Gårdagen var rolig men ganska tuff. Morgonjobb från 5.30, besök på ett nytt dagis där Saga fått en plats, racerlunch och sen kalas för Tias igen. Denna gång med Gun, Vide, Ankis och Ulf.

När alla gäster åkt hem gav vi Saga middag innan vi själva åt ostbricka och tog varsit glas rosé på balkongen. Härligt! Ännu härligare var det att duscha efter dagens hetta. Saga fick bada. Sen ville hon inte sova. Och hon ville inget annat heller, förutom att sitta i famnen på mig som en liten apunge. Gosigt! Jag hade dock tänkt lägga mig kring nio jag med... så det blev till att försöka söva Saga i vår säng. Hon låg tvärs över mig och kelade. Först vid tjugo i tio somnade min lilla älskling, så jag kunde lägga ned henne i spjälsängen för att sedan försöka somna själv, vilket gick väldans lätt.
Nu sitter jag i redigering tre och inväntar jobb. Lite trött... Med enerverande barnprogram på TV:n.

God morgon!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: