tisdag 17 augusti 2010

I väntan på en synk...


Två intervjuer ska plåtas snart. Jag väntar i Ritvas hörna. Jag är sömnig men känner mig helt ok. Jobbar min fjärde morgon på raken och längtar lite hem till sängen om jag ska vara ärlig.
Men värre kändes det igår. Saga var på dagis för första gången för att påbörja inskolningen. Och jag inte var där. Det känns lite fel att jag har mitt tuffaste jobbsjok på hela sommaren mitt i Sagas dagisinskolning! Det blev inte bättre av vetskapen att de inte städat nya småbarnsavdelningen samt plockat bort för små saker ur leksakslådorna innan de små skulle anlända... och att de är tjugo små barn på tre personal!
Idag ska Tias och Saga dit igen. Jag kan inget annat än att vänta.
Först på synkpersonerna och sedan på information om Sagas nya dagis... som bara MÅSTE kännas bra för att vi ska våga lämna henne där.

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: