tisdag 31 augusti 2010

Lek, skratt och storhandlande

Jag har haft en jättehärlig dag hemma med Saga idag. Vad gör man inte när hon varit vaken mellan halv sex och tjugo i sju, och sover riktigt gott lagom till vi ska upp. Vi skulle ha varit hemma imorgon men det blev helt enkelt idag istället.
Vi hade en lugn förmiddag. Tvättade, lekte och myste... förutom att saga ramlade och slog sig två gånger och började gråta.
Efter lunch storhandlade vi på Ica Maxi.
Saga sov i vagnen och det blev tungt och bökigt att gå hem.
Men det underlättade att jag köpt en rolig Barbapappa-bok åt Saga som hon fick när hon vaknade.
Hon räckte den till mig, jag fick läsa lite och ge henne boken igen så hon kunde titta på bilderna.
Jag hade köpt Max Bil också, en riktigt höjdare! Vi har läst den många gånger i kväll och Saga tycker det är superspännande när Lisa kommer och vill köra Max bil men inte får, och de SMÄLLER varandra!!! Först skrattade hon när vi kom till det avsnittet. Och så smällde hon lite på mig... Men i slutet på dagen började hon nog förstå att det inte är roligt att bli smälld på. Då blev hon istället glad när Max mamma kom med en annan bil. Och när Max bil sa TUT TUT sa Saga TUUUT!

Inga kommentarer: