onsdag 18 augusti 2010

Slit, trötthet och dagisintryck på tio minuter

Jag är så trött att jag känner mig helt flummig. Ångrar innerligt att jag bytte förra söndagens arbetspass mot tiotimmarspasset jag jobbade i fredags. Fyra supertidiga mornar på det... Och idag 12-20. Imorgon är jag ledig men sedan jobbar jag en dag till före helgen. Tufft är bara förnamnet.
Och inte blir det bättre av att Saga börjat skolas in på dagis just denna vecka. Vi hade räknat med inskolning i september... tills jag pratade med en föreståndare för två veckor sedan och fick reda på att det var informationsdag den 16 augusti och att de sedan följer ett tvåveckors inskolningsschema.
Jag vaknade tidigt i morse, men kände mig så konstigt trött att Tias själv fick gå till dagiset med Saga. Jag hann dit tio minuter innan de skulle gå hem. I fem minuter han jag sedan vara hemma innan det var dags att springa till tunnelbanan.

Några av intrycken efter mitt korta besök på dagiset:
-Saga trivdes och hade kul.
-Det var olidligt varmt där inne.
-Ostädat som sagt. Saga hällde ut vatten, jag torkade upp det och papperet blev SVART!
-Personalen verkar trevlig och tillmötesgående. De lyssnar på oss föräldrar och vill gärna att vi för vidare klagomål om städning till chefen. Fler har klagat.
-Små leksaker, pärlor etc får bara användas i vissa rum. Frågan är om inte smågrejerna sprids ändå... Eller funkar det tro?

Jag ska dit en stund även i morgon, även om jag egentligen skulle behöva ett SPA-besök för att lyckas ta igen mig på min racer-ledighet.

I helgen blir jag dock ensam hemma och får vila bäst jag vill, förhoppningsvis.

Inga kommentarer: