måndag 2 augusti 2010

Gos, lek och nya steg!

Min första mammadag på nästan två månader har varit riktigt mysig. Jag har saknat och längtat så mycket efter Saga den här sommaren att jag behöver de här mammadagarna!!!
Och Saga har nog saknat mig med för hon har varit oerhört kelig denna regniga måndag.
Vi har dock inte bara varit hemma och gosat. Vi har ränt runt i gallerian med Ida och Isak i flera timmar också. Jag hade tänkt mig en dag med parklek och promenader men då störtskurarna avlöste varandra fastnade vi i Solna Centrum...
Saga gick det dock ingen nöd på. Vi gick till den lilla lekhörnan utanför Polarn och Pyret, släppte ned Saga i bassängen eller vad man ska kalla det... och hon var som en ko på grönbete!
På två sekunder hade hon krupit längst bort från oss, och där for hon runt som en tuss.
Golvet som ser helt vitt ut på bilderna är egentligen fullt av ljusreflektioner i form av vatten, simmande fiskar, nyckelpigor eller ett bollhav med bollar som flyttar sig när man går eller kryper över dem.
Saga hade ingen respekt alls för de större barnen som sprang och hoppade i lekhagen. Hon ville vara i händelsernas centrum trots risken att bli påsprungen.
Isak blev lite blyg fastän han egentligen älskar andra barn. Han går för övrigt riktigt snyggt nu!

Saga har ju pausat i promenerandet under senaste Verkskär-vistelsen. Men idag fick vi igång henne igen!!! Hon gick jättefint mellan mig och Tias i köket före middagen, så jag tog fram kameran och försökte fånga det hela på film. Då gick det inte riktigt lika bra... men ganska!

God natt på er!!!

Inga kommentarer: