onsdag 10 juni 2009

Välkommen, vår underbara Saga!

Nu har vi henne äntligen hos oss. Och hon kom till under jobbigare omständigheter än vi räknat med.
Vi hade planerat kejsarsnitt inbokat klockan nio imorse men allt blev framskjutet. Jag hade molande magont som snart började komma i omgångar. Jag började misstänka värkar så vi klockade dem och de gjorde allt ondare, kom var fjärde minut och höll i sig i ca sextio sekunder. Klockan var då 10.50 och vi skulle köras till operation klockan tolv.
Värkarna blev allt värre, Tias stöttade och jag profylaxandades. Kom in på operation efter halv ett. -Ett team på tio pers mötte upp. Jag fick värkar när jag skulle få ryggbedövning och allt kändes jättetufft! Bedövningen var läskig men skön i och med att värkarna inte kändes längre.
När Saga kom ut visade det sig att hon bajsat i fostervattnet och var lite tagen. Hon fick tas iväg för undersökning medan jag väntade i ovisshet. Jobbigt! Men hon repade sig snabbt, och efter tio minuter fick jag äntligen träffa henne. Så fin!!!
Vi har sedan rullats till uppvaket och sedan till vårt rum där vi ska bo till på fredag eller längre.
Vi är en lycklig liten familj. Saga ammar så duktigt och är så söt. Vi fattar knappt att det är sant. Att vi verkligen har henne hos oss. Det är så skönt att hon är ute nu.
God Natt!


- Bloginlägg från mobilen ;-)

7 kommentarer:

Emma sa...

En sådan fin liten flicka ni har skapat!!

grattis till er båda!

bigday12 sa...

Vackrare bebis kan man nog inte hitta någonstans säger en tårögd moster. Tappra ni, grattis till ett litet sagamirakel! Puss och godnatt!
Moster E, malligare än få!

Rodica sa...

Vad fin hon är,er lilla Saga!

Gratttis till er föräldrar till en sådan fin dotter,jag ruser och blir tårögd Ida!

Kramar från Rodica ch Alicia.

P.S Glömde hälsa till Elin med fam.

ankis sa...

Det är verkligen ett underverk, så söööt, längtar jättemycket att få se henne, jag har tidigare fått ett
mail från roger på henne. hej då från en mycket lycklig faster

Anonym sa...

men gud så söt hon är! alldeles tårögd! är ju ett mirakel som skett! så häftigt!!! :D
hon är helt underbar ida, grattis till er! bamsekram!!! så fin saga!
hihi

Anonym sa...

/sussi ps glömmer alltid skriva under hahhaha

Katrinne sa...

GRATTIS IDA!!!! (Och Tias) Vad fin hon är!!! Lycka till!!! /Katrinne