lördag 6 juni 2009

Slit, fotboll och muffins!

Efter en slitsam Nationaldag med tunga förberedelser inför bebisens ankomst fick vi finbesök av syster och grabbarna!
Vi åt middag och laddade inför Sveriges VM-kval mot Danmark som skulle spelas här rätt över vägen, på Råsunda. Det borde ju gå vägen tyckte man, såhär på Sveriges Nationaldag...
Fikat med mina superlyxiga Leila-chokladmuffins som vi fyllt med polkagrisgrädde gick inte av för hackor.
-Och stämningen var hög...
... ett tag.-Tills Danmark gjorde mål.
Vi såg i alla fall vårt hus på TV... alltid något!
Oscar pratade med mig om Saga hela första halvlek och kände nyfiket på min mage. Han vill veta allt om sin kommande kusin. Vara förberedd och redo att hjälpa till med det som kan behövas. Han undrar om hon får ont när hon hickar och om hon mår bra där inne i magen. -Gulligt!
Alvar går mest omkring och gosar, flirtar och drullar lite. Spiller ut vatten, sätter ned muggen i chokladmuffinsen, knockar mamma på tänderna... men är lika söt ändå!
Matchen slutade som vi befarat. Danmark tog hem segern. Inte undra på det, då de hade en superbra målvakt och Sverige inte alls var i sitt esse.
Vår sista lördagkväll utan bebis lider mot sitt slut och jag är överdrivet mätt för tredje kvällen i rad. Jag tror jag måste sluta äta innan jag är mätt för att slippa må illa resten av kvällen.
Skönt i alla fall att vi fått så mycket gjort idag. Kopplat in tvättmaskinen, strukit massor, sytt lite och bäddat åt bebisen i vaggan, vagnen, och bebiskorgen. Packat två flyttkartonger med porslin från köket för att kunna få in nytt, gått med plast- och pappinsamlingen, hämtat ut vår snygga skötväska...
-Inte undra på att jag var stel och hade ont när syster med familj anlände. Tur att hon är snäll och hjälpsam i köket.
Imorgon ska vi nog ta det lite lugnare. God natt på er!

Inga kommentarer: