onsdag 17 juni 2009

En vecka gammal och mamma upp i dagen!

Idag blev vår älskade lilla Saga en vecka gammal!
Alla minnen från förlossningen och BB finns där så tydligt men känns nästan surrealistiska. Det känns så otroligt skönt att ha Saga hos oss nu. Allt känns så bra.
Idag har Saga varit på riktigt dåligt humör. Hon har inte velat veta av sin far, och inte heller velat ligga själv i en sekund! -Bara vara hos mamma och amma, amma, amma... Fram till femtiden då hon somnade och sov i 4-5 timmar!!!!!
Natten till idag var helt ok. Jag låg och ammade halvt sovandes och när jag sedan lagt ned henne i vaggan fick jag cirka en timmes sömn innan hon skulle ha mat igen. Så höll det på. Men bara att slippa gå upp gjorde att jag sov effektivare emellan amningarna. Jag och Saga låg sedan och vilade fram till elva på förmiddagen. Tias tvättade. Skönt att han skött markservicen med mat och allt annat viktigt sedan vi kom hem. Annars hade det blivit svårt!
Här är bilder på mig när jag var en vecka gammal. Visst är vi lika?!
Dagens stora äventyr var vår vagnpromenad. Så härligt! Premiär med vår Bugaboo, och Saga sov sött hela tiden.
-Mysigt!
Pappa cool, jag leker paparazzi!
Nu skriker älsklingsbebben. Dags för matning!
God Natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du klonat dig?!:-) Ni är ju ur-lika!/ Janna

Unknown sa...

Haha, ja man skulle nästan kunna tro det!
Det roliga är att folk mest tyckt hon var lik Tias innan dessa bilder uppdagade sig.