måndag 8 juni 2009

Sista minuten-sysselsättning före bebis!

Imorse var jag hos barnmorskan. Bebisens växtkurva sköt i höjden eftersom hon satt rakryggad i magen! Envis och stolt verkar hon vara vår lilla Saga. Skönt att hon inte vänt sig nu i sista stund innan kejsarsnittet, för jag skulle inte vilja ställa in mig på lång väntan och vaginal förlossning nu igen!
Efter lunch for jag in till Ibi för att klippa mig! När jag satt på tunnelbanan kom jag på att jag inte alls funderat på HUR jag ville bli klippt. Tur att Katarina alltid har idéer som jag tänder på! Hon klippte upp så jag fick en fin 60-talsnacke och bevarade håret på sidorna fram, som ramar in ansiktet. Snyggt! Hon var impad över min mage också, haha! Den fascinerar de flesta just nu.
Sedan tittade jag lite på barnkläder och köpte Pippi-strumpbyxor och en söt mössa på halva priset (74,50 + 29,50 kr), samt en till liten nyfödingsmössa för 49 kr. Så sött!!! Små Grodorna heter affären, som ligger på S:t Ericsgatan och är helt underbar!
Under eftermiddagen ringde jag Apple Support där jag fick superbra hjälp med mina mystiska datorbekymmer. Efter det verkar min dator -peppar peppar- ha kommit i form igen... Hoppas hoppas!!! -Den har betett sig riktigt underligt under en längre tid, och nu de senaste dagarna har jag fått starta om den fem-sex gånger ibland för att den hängt sig! Skärmen har flimrat och det har sett ut som om jag fått meddelanden från yttre rymden eller som att den skulle explodera!

Sen blev det en photo session igen. Denna gång utan mustasch för Tias del och med ny frisyr för min del.
Så har jag och Tias storstädat... ännu mer. Jag har rensat ut mamma-kläder, tagit fram sommarkläder... Sorterat i klädkammarn och garderoben... Tias tog de tyngre grejerna och medan dammsög, polerade möbler och svabbade golv stekte jag pannkakor och gjorde lingongrädde. MUMS! Efter denna nyttiga måltid kom Ankis och Ulf med små Magnum-bitar å bullar!!! -Huuu så onyttigt! -Men gott.
Imorgon är det sista dagen med bebis i magen. Det känns så häftigt allting! Det är svårt att fatta att vi har henne hos oss snart. Jag längtar så.
Jag är också lite orolig för allt kring operationen. -Hur det kommer att kännas. Eventuell oro för Saga. Ingenting får hända henne! Och det kommer nog att vara läskigt med ryggbedövning och allt. Det finns mycket att fundera på. Hoppas bara att allt går bra!

Inga kommentarer: