torsdag 4 juni 2009

Systerdag i Gamla Stan

LänkSista systerdagen innan bebis!
Vi brukar ta oss en dag eller kväll när vi bara umgås, äter gott och myser ihop... även om det sker alltför sällan.
Denna gång hade vi tänkt ta en lunchkryssning med Storskär, men vädret var ju inte det bästa, så vi tog en regnig dag i Gamla Stan istället.
Vi började med Krabats nyöppnade butik på Stora Nygatan 21. -Så himla mycket fiiint!!! Vill ha!
Vi var helt saliga! Mycket i trä och tyg, riktigt fina grejer!
Den här lejonmamman med sin unge är ju helt fantastisk. Elin tyckte hon var lite lik mig, så då är det väl Saga jag har i munnen!
Efter att vi besökt massor av butiker lunchade vi på De svarta fåren, entrecote med strips och chilibearnice, supergott! Sen gick vi nåt varv till i affärer innan vi fikade på Chokladkoppen. Vi längtade efter de himmelska Valhronabollarna men de var slut... så det blev vit chokladcheesecake istället. Vi delade på en stor bit. Jag drack vit varm choklad till. Supergott, men det blev väl nog mäktigt!!!
Jag var så mätt att jag mådde illa när vi lämnnade Gamla Stan före fyra. Så mätt att var tvungen att lägga mig när jag kom hem och att jag vid åttatiden bara orkade två små varma mackor till middag.
Inte har jag kunnat njuta av den himmelska muffinssmeten heller, när jag fick kvällens bakryck... muffins igen... mest utifall vi skulle hamna här imorgon när jag träffar lite gamla Aftonbladet-tjejer med bebisar för en fika! Om vi inte fikar här har jag att bjuda på när folk vallfärdar hit för att titta på vårt lilla underverk nästa helg eller när de må komma. Jag brukar aldrig misslyckas med dessa superenkla muffins... men nu körde jag dem på för låg värme... -Inte undra på att det tog så lång tid!!! Och när jag höjt värmen BRÄNDE jag större delen av dem! Shit! Hjärncellerna tycks ha dragit på semester...
Vi har fått tvättmaskinen idag i alla fall. Och skötväskan finns för uthämtning på Pressbyrån.
Vi har tvättat massor nere i tvättstugan och ska ner en sväng nu innan läggdags.
God Natt!

Inga kommentarer: