måndag 15 juni 2009

Återbesök på BB och en ny kompis?!

Är hon inte världens sötaste?!!!!!
Idag var vi på återbesök på Karolinska. Jag var supertrött efter en nästan helt sömnlös natt. Lade mig klockan tolv och väcktes halv två av att Saga var hungrig. -Så det var bara att gå upp och amma... Mycket amning blev det... och så en bajsblöja. Hon kissade ned sovpåsen när hon låg på skötbordet och var sedan oförskämt pigg. Så vi satte oss och hade en pratstund i varagsrummet. Urmysigt! Saga låg i mitt knä och tittade mig i ögonen och sneglade ut mot stormen utanför. Lyssnandes.
Sen blev det mera amning... Och blöja... och så var klockan sex!!!
Då väckte jag Tias (som jag ansett behövde sova mer än jag denna natt), och han fick ta över... tills det visade sig att det var mat hon ville ha. -Igen!
Så jag blev uppe till halv sju-sju...
Sen skulle vi upp 8.30, shit!
Saga var nyvaken och skrek i högan sky när jag klädde henne och satte henne i bilbarnstolen. Några droppar mjölk var det enda hon hunnit få, och bajsat hade hon också. Inte roligt. Hon somnade dock när hon kommit in i bilen.
Det kändes speciellt att komma tillbaka till Karolinska... Alla minnen...
Där hann i alla fall jag byta en väldig bajsblöja innan vi skulle in till barnmorskan där vi blev i en timme. Saga var ilsken som ett bi när hon kom in och skulle läggas på vågen. Hon står still i vikt ännu, vilket inte är konstigt då hon vägs i hungrigt tillstånd med nytömd mage!
Jag fick amma henne under halva besöket. Hennes ilska byttes så mot nöjd sömn.
Vi ställde lite frågor och var glada när vi lämnade sjukhuset. Vi verkar inte ha gjort några fel hittills, så det känns jättebra!
Sedan har vi vilat och tagit det lugnt nästan hela dagen.
Jag känner mig ändå jättetrött.
Ska amma henne nu och hoppas hon äter sig så pass mätt att hon kan sova i fyra timmar. Då blir jag nöjd!
Tias har dansat med henne till musik nu och det verkar hon gilla. Kul!
Närbilderna på henne tog han när hon låg och myste i mitt knä tidigare ikväll. Hon drog på mun och log länge och väl, så sött!
Waldorfsdockan fick Saga av faster Ankis igår, och den har fått bo i bebiskorgen idag. En ny kompis kanske?!

5 kommentarer:

bigday12 sa...

Men hon är ju för underbar! Längtar redan!
Hoppas ni får sova i natt : )
Kram från syster å moster

Anonym sa...

Va kul att kunna läsa om era första dagar tillsammans! Saknar den tiden ibland...
Imponerad av att du hinner blogga, det hade jag aldrig orkat med en nyfödd!
kram /sandra frisk

ankis sa...

lillan blir ju bara sötare och sötare för var dag som går ju. man blir alldeles tårögd och dessutom veta att hon tillhör oss.

Anonym sa...

Hej, stort grattis till er båda och jag håller verkligen med, hon är jättesöt och ni ser alla ut att må bra.
Kram
Eva

Anonym sa...

Vilken liten spelevinka! Jätte söt./ Janna